100 de violonceliști din întreaga țară se vor reuni sub numele Violoncellissimo 100 pe scena Ateneului Român din București pentru a deschide festivalul Festivalul Internațional Vara Magică, miercuri, 5 iulie, de la ora 19:30.
0 Comments
Fericit cumul de vitalitate, bucurie, exactitate coregrafică și finețe interpretativă, producția “Văduva veselă 2.0” și-a primit binemeritata porție de aplauze în cadrul Bucharest Opera Festival, fiind de altfel singurul spectacol invitat în festival ce s-a jucat cu casa închisă. Cu o distribuție ce a inclus artiști din ansamblul ieșean dar și invitați, producția Operei Naționale din Iași s-a bucurat din plin de aprecierea publicului din capitală. Noua montare semnată de Andrei Şerban este dinamică: comentariile “smart” şi replicile servite uneori pe contre dau cadenţă, interacţiunile muzicale dintre personaje ţin publicul în priză, iar costumele vii, coregrafia şi schimbările de decor pe turnantă se adaugă la elementele ce au adus pe scena ONB o bogăţie de culoare şi expresivitate. Bine familiarizat cu rolul lui Camille de Jolidon, tenorul Ştefan von Korch a fost la înălțime: candoarea asumată dar și patima înflăcărată ce caracterizează personajul îi ies de minune tenorului cu acute remarcabile și prezență scenică ce nu poate trece neobservată. Solistul a făcut impresie din punct de vedere vocal dar a cucerit și prin interpretare actoricească. Primul duet din actul I, cu soprana Diana Ionescu în rolul Valenciene, a avut izul romantic necesar şi doza potrivită de note catifelat timbrate. Aceleași elemente tehnice au fost apoi bine puse în uz și plăcut valorificate în partitura solo de rezistență din actul II "Ca floarea din fereastră." Ștefan von Korch și-a păstrat constanța și siguranța vocală pe tot parcursul celor două duete și două intervenții solistice, dar și autenticitatea asumării rolului de-a lungul întregului spectacol în care s-a contopit cu personajul. Ștefan von Korch a arătat că este alegerea perfectă pentru Camille de Jolidon, așa cum a considerat de altfel și regizorul Andrei Șerban, care l-a inclus în cast-ul celei de a doua montări a celebrei operete (după cea din 2016). Deși s-a alăturat distribuție în ultimul moment, soprana Ana Maria Donose a fost o convingătoare Hana Glawari, cu momente sclipitoare în aria Vilja Lied. Iar tenorului Andrei Lazăr i se potrivește și personajul și partitura lui Danilo Danilovici, așa că a fost solistul potrivit în rolul potrivit, formând o pereche scenică reușită cu Ana Maria Donose.
Au mai adăugat accente comice în momente cheie savurate de public Andrei Yvan, Ştefan Linu, Tatiana Purcaru, Cristina Gireadă, Iulia Zamfirache, Tudor Florenţa, Ovidiu Manolache şi Gabriel Doru. Orchestra dirijată de Bogdan Chiroşcă, baletul și corul Operei din Iaşi au desăvârșit succesul producției, astfel că, la final, spectatorii și-au luat cu greu rămas bun de la regina neîncoronată a festivalului și de la fiecare dintre cei care, preț de 3 ore, au făcut ca viziunea regizorală a maestrului Andrei Șerban să prindă viață pe scena Operei Naţionale din Bucureşti. Calde acorduri vocal instrumentale vor umple de bucurie inima melomanilor din Cluj-Napoca, pe 27 iunie la Sala Radio. Spectacolul derulat sub titulatura “Melodii de vară”, îl are în rândul soliştilor pe îndrăgitul tenor Ştefan von Korch.
Se poate face artă de valoare și folosindu-te de obiecte pe care oamenii obișnuiți cu greu și le pot imagina într-un context artistic. Aceasta este demonstrația pe care și-a propus să o facă regizorul Alexandru Nagy, care pune în scenă primul spectacol de operă și balet cu un decor realizat din materiale reciclabile. Dipticul „La piață” și „Revuluția”, sub bagheta dirijorului Cristian Mandeal, va avea premiera sâmbătă, 1 iulie, de la ora 18:30, pe scena Operei Naționale București. Un al doilea spectacol va avea loc duminică, 2 iulie, de la aceeași oră. Bilete disponibile pe http://tickets.operanb.ro/ și la casa de bilete a Operei.
Oare chiar așa fac toate? Cu adevărat… „cosi fan tutte”? Nu știu dacă noi avem răspunsul. Dar Mozart și da Ponte au încercat să găsească un răspuns cât mai credibil pentru comedia lor muzicală. Și așa s-a născut una din capodoperele mozartiene cele mai îndrăgite de public - Cosi fan tutte. Poate cea mai spumoasă și frivolă (în cel mai frumos sens artistic) lucrare comică a tandemului Mozart-da Ponte, această operă în două acte surprinde cu atâta savoare și atâta umor cel mai vechi „război” din lume: războiul sexelor. Cine are dreptate și cine comite erori? E bărbatul într-adevăr mai puternic decât femeia? Oare nu cumva sexul frumos e cel statornic, în timp ce contra-partida sa este înțesată de minciună și înșelătorie? Încă o dată o spun, nu am găsit răspunsul exact la niciuna din aceste întrebări. Dar asta nu mă poate opri să mă bucur de fermecătoarea muzică a geniului de la Salzburg și de atmosfera ușoară (dar deloc superficială), sprințară și primăvăratecă ce caracterizează Cosi fan tutte.
Opera Națională București în parteneriat cu Fundația Art Production, cu sprijinul JTI, prezintă vineri, 23 iunie, ora 17:00, pe scena Centrului Cultural „Ion Besoiu” în cadrul Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu spectacolele „jocNjoc” - un performance susținut de coregraful Gigi Căciuleanu și „Altitza” - un spectacol de dans de Gigi Căciuleanu pe muzica de Dan Dediu, prezentat de Baletul Operei Naționale București.
Opulență, lux, decadență și tot ce poate fi mai frumos pe lume - dans, melodii de fredonat și de neuitat, foxtrot, șampanie, umor fin, tango și (José) pasodoble, bal, măști, Hotelul Savoy, Coasta de Azur. Și o perioadă în care mi-aș fi dorit cu ardoare să trăiesc - nebunii ani interbelici și al lor Art Nouveau plin de erotism și senzualitate, de frivolitate bine temperată și complet lipsită de orice notă de vulgaritate. Adăugați la toate acestea excentricitatea delicioasă a lui Răzvan Mazilu, alături de decorul și costumele mai mult decât grăitoare și luxuriante ale lui Dragoș Buhagiar și veți avea rețeta unui spectacol de operetă ideal și de mare succes. Și asta s-a văzut în seara de 20 iunie 2023 la Opera Națională București unde Opera Națională Română din Timișoara a fost prezentă cu hitul Bal la Savoy, de Paul Abraham, în cadrul Bucharest Opera Festival, aflat la cea de-a doua ediție.
O, dieu Brahma! Qu’as tu fait de moi?! O, dieu Bizet! Vous m’avez ensorcelé! Bucurie în stare pură. Din nou magie. Magia muzicii, această tămăduitoare a sufletului. Balsam pentru inima și gând. Și fericirea de a vedea un spectacol de operă complet și complex, frumos. Frumos estetic, frumos intelectual, frumos spiritual. Pentru mine, în acest moment, atât de necesar. Pentru că vorbim de un spectacol care împreunează toate artele, și toate emoțiile, și toate sentimentele. Les Pêcheurs de Perles de Georges Bizet, de la Teatrul Național De Operă Și Balet „Oleg Danovski”, din Constanța, este prilej pentru tânărul regizor Ștefan Munteanu să-și expună ideile deosebite într-o montare (foarte) coerentă, bine construită și argumentată prin toate alegerile regizorale.
Turneul naţional Trei tenori susţinut de Andrei Fermeșanu, Andrei Apreotesei și Florin Guzgă se încheie la Bucureşti pe scena Sălii Radio, luni, 26 iunie, de la ora 19:00, alături de Orchestra Metropolitană București, dirijată de Daniel Jinga.
Biletele sunt disponibile pe www.bilet.ro, www.entertix.ro şi la casa de bilete a Sălii Radio. A doua ediție a Bucharest Opera Festival s-a deschis cu titluri celebre ale repertoriului de operă şi balet clasic şi modern, care nu se află în repertoriul bucureştean în acest moment, „Manon Lescaut” de Puccini și „Castelul Prințului Barbă-Albastră” & „Mandarinul miraculos” de Béla Bartók, și cu premiera operei bucureștene „Nunta lui Figaro” de Mozart care a dat startul festivalului.
|
Tudor SicomasJurnalist teatral si critic de arta (si aici includ cam orice tine de acest domeniu, al frumosului, al esteticului: opera, balet, dans contemporan, pictura, muzee, manifestari artistice de tot soiul si de toate genurile). Am absolvit UNATC „I.L. Caragiale”, din Bucuresti, Facultatea de Teatru, Departamentul Teatrologie, Management cultural, Jurnalism teatral. Stiu, suna pompos. Si chiar si e, caci aici am invatat cam tot ce stiu acum – critica comparata, istoria teatrului romanesc, istoria teatrului universal si inca multe multe altele. Archives
August 2024
Categories |