Prima săptămână a lunii noiembrie aduce pe scena mare a Operei Naționale București două titluri de referință din repertoriul universal și cel românesc, opera „Nunta lui Figaro” de Wolfgang Amadeus Mozart și opera „O scrisoare pierdută” de Dan Dediu, dar și un recital de foaier intitulat „Grand pas de deux”. Sâmbătă, 5 noiembrie, ora 18:30, vă așteptăm la spectacolul cu opera „Nunta lui Figaro” de Wolfgang Amadeus Mozart, conducerea muzicală Ethan Schmeisser. Regizorul Alexander Rădulescu spune despre montarea de pe scena operei bucureștene: „spectacolul vorbește despre putere și despre relațiile dintre cei care o dețin, despre revoluție și lupta de clasă, despre politică și este o viziune originală a personajelor, referitoare la relația individului cu comunitatea.” Duminică, 6 noiembrie, ora 11:00, în Foaierul Operei Naționale București va avea loc recitalul „Grand pas de deux”. Interpretează: Rafael Butaru – vioară, Ana Silvestru – pian, Fabio Di Casola – clarinet, conceptul regizoral poartă semnătura lui Alexandru Nagy În program: Gioachino Rossini (1792-1868) – Introducere, temă și variațiuni pentru clarinet și pian în Si b Major; Piotr Tchaikovski – Valse sentimentale (vioară și pian); Antonin Dvořák (1841-1904) – Fantezia slavonică în si minor (aranjament pentru vioară și pian: Fritz Kreisler); Robert Schumann (1810-1856) Sonata nr.2 în re minor op. 121 pentru vioară și pian (versiune pentru clarinet) Ziemlich langsam. Lebhaft, Sehr lebhaft, Einfach, leise, Bewegt; Igor Stravinsky (1882-1971) Divertimento pentru vioară și pian, 1. Sinfonia 2. Danses suisses 3. Scherzo 4. Pas de deux. Duminică, 6 noiembrie, ora 18:30, vă invităm la opera „O scrisoare pierdută” de Dan Dediu, conducerea muzicală Tiberiu Soare. Spectacolul este o transpunere în genul teatrului liric a celebrei piese omonime de I.L. Caragiale. Compusă cu mijloace moderne, cu un libret adaptat care nu afectează acţiunea şi limbajul specific dramaturgului, opera redă intenţiile din comedia lui Caragiale.
0 Comments
Artexim, organizatorul Festivalului şi Concursului Internaţional „George Enescu” se alătură implicării în dezvoltarea sectorului cultural dedicat muzicii clasice, precum şi în dezvoltarea tinerilor artişti şi a muzicienilor români prin participarea la o serie de evenimente strategice şi workshop-uri – unele dintre acestea desfăşurate în premieră în România.
Ultima săptămână din luna octombrie aduce pe scena Operei Naționale București titluri celebre din repertoriul universal precum „La Bohème”, „Povestirile lui Hoffmann”, „Peer Gynt & Carmina Burana”, „La Traviata”, dar și „Podul”, o seară de operă româno-bulgară, dedicată împlinirii a celor 30 de ani de prietenie, cooperare și bună vecinătate între Republica Bulgaria și România.
Luni, 24 octombrie, de la ora 19,00, publicul român are întâlnire cu soprana Laura Tătulescu şi cu pianista şi compozitoarea Ana Giurgiu-Bondue la Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti, Sala „George Enescu”. În deschidere: lansarea oficială a albumului „Silence”, reunind înregistrări realizate de cele două muziciene în studiourile Radio România, în luna august. Este vorba despre peste 40 de minute de muzică însemnând 19 lieduri semnate de 9 compozitori români de referinţă, moderni şi contemporani, autori de mare valoare începând cu George Enescu, trecând prin creaţiile compozitorilor Mihail Jora, Theodor Grigoriu, Paul Constantinescu, Felicia Donceanu, pentru a ajunge la Violeta Dinescu şi Ana Giurgiu-Bondue. Albumul reprezintă o iniţiativă singulară în peisajul discografic românesc şi are ca scop aducerea în atenţia unui public cât mai larg a unei întregi suite de lucrări de mare valoare, atât muzicală cât şi din perspectiva versurilor, din repertoriului de lied, demersul propunându-şi, în acelaşi timp, să pună în lumină accesibilitatea acestui gen. 𝐓𝐞𝐱𝐭𝐮𝐥 𝐝𝐞 𝐩𝐫𝐞𝐳𝐞𝐧𝐭𝐚𝐫𝐞 𝐚𝐥 𝐂𝐃-𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐞𝐬𝐭𝐞 𝐬𝐞𝐦𝐧𝐚𝐭 𝐝𝐞 𝐌𝐨𝐧𝐢𝐜𝐚 𝐈𝐬𝐚̆𝐜𝐞𝐬𝐜𝐮 𝐋𝐮𝐩, 𝐦𝐮𝐳𝐢𝐜𝐨𝐥𝐨𝐠 𝐬̦𝐢 𝐫𝐞𝐚𝐥𝐢𝐳𝐚𝐭𝐨𝐫 𝐝𝐞 𝐞𝐦𝐢𝐬𝐢𝐮𝐧𝐢 𝐥𝐚 𝐑𝐚𝐝𝐢𝐨 𝐑𝐨𝐦𝐚̂𝐧𝐢𝐚 𝐌𝐮𝐳𝐢𝐜𝐚𝐥.
Soprana Elena Moșuc este invitată în rolul titular din prima reprezentație cu opera „Norma” de Vincenzo Bellini din această săptămână de pe scena Operei Naționale București. Soprana Marta Sandu Ofrim va debuta în același rol, iar săptămâna se va încheia cu opera „Tosca” de Giacomo Puccini.
Derularea proiectului „Silence. Anatomia liedului > 9 perspective” intră, în 14 octombrie 2022, în faza recitalurilor cu public. Acestea vor avea loc în Franţa, Germania şi în România, până în 24 octombrie. Soprana Laura Tătulescu şi pianista Ana Giurgiu-Bondue deschid seria evenimentelor vineri, 14 octombrie, la Théâtre byzantin de l'Hôtel de Béhague din Paris (în cadrul Rencontres Musicales Enesco, ediția a 9-a), pentru ca pe 17 octombrie să evolueze pentru iubitorii de muzică prezenţi la Universitatea „Carl von Ossietsky” din Oldenburg, Germania. În 19 octombrie, publicul de la noi le va asculta la Sala „Henri Coandă” a Palatului Culturii din Iași, de la ora 17:00 (în cadrul secțiunii academice a Festivalului Muzicii Românești, ediția a 24-a); pentru ca turneul să se încheie în Bucureşti, pe 24 octombrie, ora 19:00, la Sala „George Enescu” a Universității Naționale de Muzică.
La 169 de ani de la nașterea lui Ciprian Porumbescu, ONB prezintă la Alba Iulia opereta „Crai Nou”10/14/2022 Opera Națională București este invitată de către Primăria Municipiului Alba Iulia la evenimentele ce vor marca cei 100 de ani de la Încoronarea Regilor României.
La 169 de ani de la nașterea marelui compozitor român Ciprian Porumbescu, pe scena Casei de Cultură a Sindicatelor din Alba Iulia, opera bucureșteană va prezenta sâmbătă, 15 octombrie, ora 19:00, în variantă semi-staged, opereta „Crai Nou”. 14 octombrie. Aceasta este data aniversării zilei de naștere a unuia dintre cei mai reprezentativi artiști, muzicieni, creatori români – Ciprian Porumbescu. În 2022 se celebrează 169 de la nașterea sa.
Teatrul Muzical Ambasadorii în parteneriat cu Opera Națională București prezintă sâmbătă, 15 octombrie, și duminică, 16 octombrie, începând cu ora 11:00, spectacolul pentru copii „Caruselul Prieteniei” adaptare pe muzică de Mihail Jora.
Cea de-a doua săptămână a lunii octombrie le aduce iubitorilor de muzică și dans trei titluri celebre din repertoriul universal pe scena Operei Naționale București: operele „Nabucco” de Giuseppe Verdi, „Carmen” de Georges Bizet și baletul „Raymonda” de Alexander Glazunov.
|
Tudor SicomasJurnalist teatral si critic de arta (si aici includ cam orice tine de acest domeniu, al frumosului, al esteticului: opera, balet, dans contemporan, pictura, muzee, manifestari artistice de tot soiul si de toate genurile). Am absolvit UNATC „I.L. Caragiale”, din Bucuresti, Facultatea de Teatru, Departamentul Teatrologie, Management cultural, Jurnalism teatral. Stiu, suna pompos. Si chiar si e, caci aici am invatat cam tot ce stiu acum – critica comparata, istoria teatrului romanesc, istoria teatrului universal si inca multe multe altele. Archives
August 2024
Categories |