A doua ediție a Bucharest Opera Festival s-a deschis cu titluri celebre ale repertoriului de operă şi balet clasic şi modern, care nu se află în repertoriul bucureştean în acest moment, „Manon Lescaut” de Puccini și „Castelul Prințului Barbă-Albastră” & „Mandarinul miraculos” de Béla Bartók, și cu premiera operei bucureștene „Nunta lui Figaro” de Mozart care a dat startul festivalului. Prima seară a festivalului s-a jucat cu casa închisă, premiera „Nunta lui Figaro” de W.A. Mozart în regia lui Sir David Pountney a prezentat un real interes și un enorm succes în rândul publicului. Daniel Jinga, managerul Operei Naționale București: „Sunt convins că acest festival rămâne un exemplu despre faptul că arta trebuie să unească. Artiștii sunt spirite libere, spirite care practică diplomația culturală, artiștii stabilesc punți de comunicare între țări, partide, oameni, între diferite distribuții sau echipe de management din țară și din străinătate.” Sir David Pountney, regizor: „Nunta lui Figaro este o operă foarte îndrăgită și foarte cunoscută, dar este, în același timp, o lucrare cu un intens mesaj politic. Punând în evidență viețile aristocraților și ale servitorilor acestora și consecințele acestor diferențe de statut social. Am împărțit scena cu un zid, unde pe o parte locuiau servitorii, pe cealaltă aristocrații. Iar acest simbol devine astfel firul roșu al acestei montări şi este, de asemenea, ceva ce românii înțeleg foarte bine, pentru că au trăit mulți ani după acest zid.” Sâmbătă seară, spectatorii prezenți în sala operei bucureștene s-au putut bucura de un titlu celebru al repertoriului clasic internațional, opera „Manon Lescaut” de G. Puccini, spectacol prezentat de Teatrul Național din Belgrad, realizat în coproducţie cu Opera Madlenianum, sub bagheta maestrului Stefano Romani (Italia), regia fiind semnată de Pier Francesco Maestrini (Italia). Duminică seară, publicul prezent în sală a asistat la un regal artistic susținut de Opera Maghiară din Cluj-Napoca – opera „Castelul Prințului Barbă-Albastră” și baletul „Mandarinul miraculos” de B. Bartók, un diptic prezentat astfel încât la Bucureşti să poată fi văzută pentru prima oară pe scenă celebra operă a lui Bartók, iar baletul să fie prezenta prima oară după anul 1969. Bucharest Opera Festival aduce în fața publicului un repertoriu extrem de divers, cu titluri ce nu se află în mod obişnuit pe afişele bucureştene, mergând de la operetă şi musical, până la opera clasică, dar şi montări spectaculoase ale unor titluri foarte rar sau niciodată prezentate până acum publicului din Bucureşti. Bilete pe http://tickets.operanb.ro/ și de la Casa de Bilete a Operei Naționale București. Bucharest Opera Festival îşi doreşte să contribuie în mod decisiv la includerea Bucureştiului în circuitul marilor oraşe organizatoare de festivaluri internaţionale, devenind un excelent promotor al turismului cultural. Bucharest Opera Festival urmăreşte consolidarea unei platforme de prezentare a celor mai valoroase companii de operă şi balet din ţară și nu numai în context internaţional, care să încurajeze schimburile culturale şi să promoveze proiectele muzicale şi culturale ale acestora. Programul următoarelor seri ale festivalului:
Sponsori: Aqua Carpatica, Domeniile Sâmburești, Cramele Odobești, BCR
Parteneri: ARCUB, ARGCOMS, NIRO Investment Group, Dedeman, Pop Cola, Phoenixmedia, Euromedia, Cocor, Băneasa Shopping City, Titan Machinery, Sansha Parteneri media: Europa FM, Radio România Cultural, Radio România Muzical, Radio România Actualități, RFI România, Romantic FM, Radio Seven, Radio Itsy Bitsy, România TV, Kanal D, Zile și Nopți, Agerpres, Spot Media, Ziarul Metropolis, News București, Q Magazine, Marea Dragoste, Leviathan, Ordinea Zilei, București Business, Reușita.ro, 9am.ro., Kudika, Garbo, QuickNews, CursDeGuvernare, Mediatrust, 9 O’clock
0 Comments
Leave a Reply. |
Tudor SicomasJurnalist teatral si critic de arta (si aici includ cam orice tine de acest domeniu, al frumosului, al esteticului: opera, balet, dans contemporan, pictura, muzee, manifestari artistice de tot soiul si de toate genurile). Am absolvit UNATC „I.L. Caragiale”, din Bucuresti, Facultatea de Teatru, Departamentul Teatrologie, Management cultural, Jurnalism teatral. Stiu, suna pompos. Si chiar si e, caci aici am invatat cam tot ce stiu acum – critica comparata, istoria teatrului romanesc, istoria teatrului universal si inca multe multe altele. Archives
August 2024
Categories |