Perioada pandemică mi-a furat multe bucurii, printre care și cele ale vizionării spectacolelor în sălile de teatru și de operă. Ceea ce mi-a oferit, însă, este posibilitatea de a vedea aceste reprezentații scenice de acasă, ceva mai comod (dar mai trist, lipsind publicul și energia acestuia), cu o privire mai ascuțită asupra celor mai fine detalii legate de aspectele regizorale și de interpretare actoricească. De ce acest lucru? Pentru că respectivele spectacole sunt lăsate online mai mult timp, astfel pot să le revăd, să le analizez cu atenție. Mai mult, după cum se știe o reprezentație spectaculară este unică în timp și spațiu. Ce s-a întâmplat astăzi pe sfânta scândura nu se va mai repeta niciodată. Ei bine, tehnica și tehnologia au reușit să înghețe pentru totdeauna câteva astfel de momente artistice de grație și iată de ce consider și aceasta ca fiind o oportunitate pe care izolarea asta mai mult decât dureroasă ne-o oferă. Așadar, zic să profit de partea plină a paharului cu viruși și să mă afund în discutarea a trei spectacole deosebite prezentate de trei instituții de cultură românești. Vă poftesc, deci, la o călătorie oarecum stranie (căci ea are loc în mod virtual) în fascinantele și muzicalele lumi ale operei și operetei.
0 Comments
|
Tudor SicomasJurnalist teatral si critic de arta (si aici includ cam orice tine de acest domeniu, al frumosului, al esteticului: opera, balet, dans contemporan, pictura, muzee, manifestari artistice de tot soiul si de toate genurile). Am absolvit UNATC „I.L. Caragiale”, din Bucuresti, Facultatea de Teatru, Departamentul Teatrologie, Management cultural, Jurnalism teatral. Stiu, suna pompos. Si chiar si e, caci aici am invatat cam tot ce stiu acum – critica comparata, istoria teatrului romanesc, istoria teatrului universal si inca multe multe altele. Archives
August 2024
Categories |