Derularea proiectului „Silence. Anatomia liedului > 9 perspective” intră, în 14 octombrie 2022, în faza recitalurilor cu public. Acestea vor avea loc în Franţa, Germania şi în România, până în 24 octombrie. Soprana Laura Tătulescu şi pianista Ana Giurgiu-Bondue deschid seria evenimentelor vineri, 14 octombrie, la Théâtre byzantin de l'Hôtel de Béhague din Paris (în cadrul Rencontres Musicales Enesco, ediția a 9-a), pentru ca pe 17 octombrie să evolueze pentru iubitorii de muzică prezenţi la Universitatea „Carl von Ossietsky” din Oldenburg, Germania. În 19 octombrie, publicul de la noi le va asculta la Sala „Henri Coandă” a Palatului Culturii din Iași, de la ora 17:00 (în cadrul secțiunii academice a Festivalului Muzicii Românești, ediția a 24-a); pentru ca turneul să se încheie în Bucureşti, pe 24 octombrie, ora 19:00, la Sala „George Enescu” a Universității Naționale de Muzică. Laura Tătulescu şi Ana Giurgiu-Bondue prezintă, cu acest prilej, lucrările incluse pe compact-discul „Silence”, ale cărui înregistrări au fost realizate în luna august, la Sala Radio din Capitală, cărora li se vor adăuga piese compuse special pentru acest turneu, precum și piese pentru pian solo. Este vorba despre lieduri semnate de compozitori români de referinţă, moderni şi contemporani, autori de mare valoare începând cu George Enescu, trecând prin creaţiile compozitorilor Paul Constantinescu, Mihail Jora, Theodor Grigoriu, Paul Constantinescu, Felicia Donceanu, Carmen Petra Basacopol, Violeta Dinescu, Myriam Marbe, Tiberiu Olah, Sabin Drăgoi, Nicolae Coman pentru a ajunge la Adina Dumitrescu și Cătălin Crețu, ale căror lucrări vor fi prezentate în primă audiție absolută. Albumul Silence, ce va fi lansat în timpul turneului, reprezintă o iniţiativă singulară în peisajul discografic românesc şi are ca scop aducerea în atenţia unui public cât mai larg a unei întregi suite de lucrări de mare valoare, muzicală şi din perspectiva versurilor, din repertoriul de lied, concentrate în jurul temei tăcerii, demersul propunându-şi, în acelaşi timp, să pună în lumină accesibilitatea acestui gen. Textul de prezentare al CD-ului este semnat de Monica Isăcescu Lup, muzicolog și realizator de emisiuni la Radio România Muzical. Laura Tătulescu După obținerea diplomei de licență, soprana româno-americană Laura Tătulescu aabsolvit cursurile de master ale Universității Naționale de Muzică din București, interpretând rolul Marguerite din opera Faust de Gouno pe scena Operei Naționale din capitală. La numai 24 de ani, devenea cea mai tânără membră a prestigiosului ansamblu de solişti al Operei de Stat din Viena. În stagiunea 2005-2006, a primit singurul Premiu „Uli Maerkle” acordat vreodată pentru cel mai promițător tânăr debutant la Opera de Stat din Viena din acel an. În 2008, Laura Tătulescu a apărut pentru prima dată pe scena Operei din Los Angeles, iar un an mai târziu a devenit solistă la Opera de Stat Bavareză din München. În decursul carierei sale a cântat sub bagheta unor dirijori celebri precum Riccardo Muti, Seiji Ozawa, Danielle Gatti, Kent Nagano sau Andris Nelsons. A fost invitată să susțină spectacole şi concerte pe scene de prestigiu, Opera Națională Engleză, Opera din Seattle, Florida Grand Opera, Gewandhaus din Leipzig şi Opera Națională din Tokyo fiind doar câteva dintre instituţiile cu care a colaborat. Repertoriul abordat de Laura Tătulescu se remarcă prin diversitatea stilurilor și a genurilor abordate, pornind de la Rameau, Mozart, Rossini, Poulenc, Debussy, Britten și ajungând până la operă contemporană și un vast repertoriu vocal-simfonic și de lied. Ana Giurgiu Bondue Compozitoare și pianistă, Ana Giurgiu-Bondue a absolvit Universitatea Națională de Muzică din București și s-a perfecționat apoi la Conservatorul din Lille, la Conservatorul din Paris-Saclay şi la Universitatea Paris IV, Sorbonne. În anul 2007 a obținut titlul de doctor al Universității Naționale de Muzică din București. A colaborat cu Centrul de Muzică Barocă din Versailles, în calitate de clavecinistă, și cu Operele din Dijon, Lille și Paris, ca pianistă. Ana Giurgiu-Bondue a compus muzica unor filme documentare difuzate de Radio France și TV5 Monde, precum şi lieduri, partituri orchestrale, corale şi camerale. De asemenea, a scris lucrări la comanda Cvartetului Elipsos și a Festivalului Săptămâna Internațională a Muzicii Noi. Partitura sa Carillon pour Forqueray a fost înregistrată de clavecinista Michèle Dévérité pe discul Forqueray ou les tourments de l’âme, album ce a primit distincția Diapason d’Or. Ana Giurgiu-Bondue este membră a Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor din România și a SACEM Franța. Din anul 2005 este stabilită în Franţa şi activează ca profesoară la Conservatorul din Senlis. „Silence. Anatomia liedului > 9 perspective” - Proiect al Asociației „Opus”, co-finanțat de AFCN
Parteneri: Asociația Noesis, Universitatea „Carl von Ossietsky” din Oldenburg, Sophie Drinker Institut din Bremen, „Mariann Steegmann Foundation”, Universitatea Națională de Muzică din București, Universitatea de Arte „George Enescu” din Iași, Radio România Muzical.
0 Comments
Leave a Reply. |
Tudor SicomasJurnalist teatral si critic de arta (si aici includ cam orice tine de acest domeniu, al frumosului, al esteticului: opera, balet, dans contemporan, pictura, muzee, manifestari artistice de tot soiul si de toate genurile). Am absolvit UNATC „I.L. Caragiale”, din Bucuresti, Facultatea de Teatru, Departamentul Teatrologie, Management cultural, Jurnalism teatral. Stiu, suna pompos. Si chiar si e, caci aici am invatat cam tot ce stiu acum – critica comparata, istoria teatrului romanesc, istoria teatrului universal si inca multe multe altele. Archives
August 2024
Categories |