Republika Kritica
  • Acasa
  • Cine suntem?
  • Rubrici si articole
    • Muzici si miscari
    • Din teatru adunate
    • Literare si literati
    • De vorbă cu...
    • Loggia cu filme
  • Ganduri, pareri, poezii
  • Stiri cu dichis

Patru reprezentații cu „Rigoletto” la început de aprilie pe scena ONB. Tenorul internațional Ștefan Pop în distribuția a două dintre ele

4/4/2023

0 Comments

 
Picture
Prima săptămână a lunii aprilie este dedicată celor patru reprezentații din zilele de 6, 7, 8 și 9 ale producției spectaculoase cu „Rigoletto” de G. Verdi, în viziunea marelui regizor de origine australiană Stephen Barlow, cu o scenografie semnată de artistul grec Yannis Thavoris.
Acţiunea, în libretul original, se petrece la Paris în secolul al XVI-lea. Compozitorul însuşi a fost nevoit să mute acţiunea în Italia aceleiași perioade pentru a respecta restricţiile impuse de cenzură. În montarea de pe scena Operei Naționale București acţiunea a fost plasată de Stephen Barlow la Chicago, la începutul anului 1929; o perioadă "efervescentă", după cum numeşte regizorul perioada prohibiţiei, o lume condusă de gangsteri şi dominată de jocuri de noroc, contrabandă cu alcool și depravare.
 
„Am dorit să găsesc un timp şi un loc diferit, unde putem spune această poveste, pentru a o actualiza şi a o face contemporană, pentru a permite publicului să se identifice mai bine cu personajele”, mărturiseşte Barlow, care este convins că oraşul Chicago din vremea gangsterilor defineşte cel mai bine lumea periculoasă şi întunecată din opera lui Verdi.
 
Din punct de vedere scenografic Yannis Thavoris a vrut iniţial să redea atmosfera acelei epoci în amănunt, ajungând să creeze o scenografie dominată de culori şi forme detaliate.
 
„M-am uitat şi la tablouri din acea perioadă şi la ilustraţii de modă colorate, în care erau prezentate materiale din acea perioadă, deci culorile pe care le-am folosit sunt influenţate de tonurile acelui deceniu”, mărturiseşte artistul, iar sursele sale de documentare nu se rezumă doar la atât, Thavoris fiind inspirat şi de scena operei bucureştene, mai exact de zidul din spatele scenei, acele cărămizi vechi şi frumoase, explică Thavoris.

TRAILERUL SPECTACOLULUI RIGOLETTO: www.youtube.com/watch?v=GUeY3AWKguY

Picture
În 2021, Ștefan Pop a putut fi admirat în „Rigoletto” la Teatrul Antico di Taormina, cu Leo Nucci în rolul titular şi Placido Domingo la pupitrul dirijoral, iar la Teatro Comunale ”Luciano Pavarotti” di Modena a participat, în aceeaşi capodoperă verdiană, într-o producţie dedicată memoriei inegalabilului Luciano Pavarotti.
 
Ştefan Pop a absolvit Academia de Muzică „Gheorghe Dima”, catedra de canto, din Cluj-Napoca. După ce a câştigat majoritatea concursurilor naţionale de canto, în anul 2008, la vârsta de 21 de ani, a debutat în rolul Nemorino din opera „L'elisir d'Amore” de Gaetano Donizetti pe scena Operei Naţionale Române din Timişoara şi în opera "Il Matrimonio Segretto" de Domenico Cimarosa, la Opera Maghiară din Cluj-Napoca.
 
Debutul său internaţional a avut loc în decembrie 2009, la 22 de ani, cu rolul Alfredo din opera ”La Traviata” de Giuseppe Verdi la Teatro dell'Opera din Roma, în producţia regizată de Franco Zeffirelli. Curând a urmat debutul la Opera Naţională Greacă, tot în opera „La Traviata”. În iunie 2014, a debutat în rolul Rodolfo, în varianta de concert a operei „La Boheme”, la „Salle Pleyel” din Paris, alături de Patrizia Cioffi (Mimi). Ştefan Pop a evoluat alături de unii dintre cei mai importanţi artişti de operă.

Bilete pe http://tickets.operanb.ro/ și de la Casa de Bilete a Operei Naționale București.

Sponsori: Aqua Carpatica, Domeniile Sâmburești, BCR 

Parteneri: Pop Cola, Phoenixmedia, Euromedia, Cocor, Băneasa Shopping City, Sansha 

Parteneri media: Europa FM, Radio România Cultural, Radio România Muzical, RFI România, Romantic FM, Radio Seven, Radio Itsy Bitsy, România TV, Kanal D, Zile și Nopți, Agerpres, Spot Media, Ziarul Metropolis, News București, Q Magazine, Marea Dragoste, Leviathan, Ordinea Zilei, București Business, Reușita.ro, 9am.ro., Kudika, Garbo, QuickNews, CursDeGuvernare, Mediatrust
0 Comments



Leave a Reply.

    Tudor Sicomas

    Jurnalist teatral si critic de arta (si aici includ cam orice tine de acest domeniu, al frumosului, al esteticului: opera, balet, dans contemporan, pictura, muzee, manifestari artistice de tot soiul si de toate genurile). Am absolvit UNATC „I.L. Caragiale”, din Bucuresti, Facultatea de Teatru, Departamentul Teatrologie, Management cultural, Jurnalism teatral. Stiu, suna pompos. Si chiar si e, caci aici am invatat cam tot ce stiu acum – critica comparata, istoria teatrului romanesc, istoria teatrului universal si inca multe multe altele.

    Archives

    August 2024
    July 2024
    June 2024
    May 2024
    April 2024
    March 2024
    February 2024
    January 2024
    December 2023
    November 2023
    October 2023
    September 2023
    August 2023
    July 2023
    June 2023
    May 2023
    April 2023
    March 2023
    February 2023
    January 2023
    December 2022
    November 2022
    October 2022
    September 2022
    July 2022
    June 2022
    May 2022
    April 2022
    February 2022
    September 2021
    August 2021
    July 2021
    April 2021
    January 2021

    Categories

    All

    RSS Feed

  • Acasa
  • Cine suntem?
  • Rubrici si articole
    • Muzici si miscari
    • Din teatru adunate
    • Literare si literati
    • De vorbă cu...
    • Loggia cu filme
  • Ganduri, pareri, poezii
  • Stiri cu dichis