Republika Kritica
  • Acasa
  • Cine suntem?
  • Rubrici si articole
    • Muzici si miscari
    • Din teatru adunate
    • Literare si literati
    • De vorbă cu...
    • Loggia cu filme
  • Ganduri, pareri, poezii
  • Stiri cu dichis

La Serva Padrona, spectacolul independent de operă al anului,  la Teatrul Odeon

12/14/2022

0 Comments

 
Picture
Miercuri, 28 decembrie 2022, la ora 19.00, în sala Majestic a Teatrului Odeon va avea loc spectacolul  de operă La Serva Padrona (Servitoarea Stăpână). Giovanni Battista Pergolesi a compus opera în 1733, la 23 ani, semnând astfel certificatul de naștere a operei comice. Distribuția pentru noul spectacol a fost înnoită cu baritonul italian Tonino Crisciotti în rolul lui Uberto, care o va avea ca parteneră de scenă pe soprana Cleopatra David. Artiștii vor bucura ochii, urechile și inimile spectatorilor într-o punere în scenă actualizată de Alexandru Pătrașcu.

Biletele sunt disponibile online pe http://bilete.teatrul-odeon.ro/alege-spectacol/1239  și la casa de bilete a teatrului

O operă în care jucăm toți

„5 stele din 5. O încântare de văzut și auzit” Dana Cristescu/presshub.ro: CLASIC_#LaServaPadronaRocks

„A fost o seară atât de plăcută! M-a scos din rutină și mi-a reîncărcat bateriile. Am simțit nevoia să vă spun asta.” Călin Hera/calinhera.com: Dacă Pergolesi ar fi avut smartphone

„Un eveniment artistic plin de prospețime, dătător de speranță și bunăstare spirituală, binevenit în contextul agitat al cotidianului bucureștean.” Marcel Frandeș/liternet.ro: La Serva Padrona de Pergolesi-un modern intermezzo muzical

Oamenii iubesc teatrul, pentru că, așa cum spunea bătrânul Will, întreaga lume este o scenă, iar oamenii sunt toți actori. Oamenii iubesc muzica și mai ales muzica bine făcută. Spectacolul din 28 decembrie aduce pe scenă soliști frumoși și talentați, artiști instrumentiști ai Filarmonicii bucureștene, dar angrenează o serie de forțe și de resurse care nu vor lăsa publicul să rămână pasiv. În Servitoarea Stăpână, rolurile și ierarhiile umane se schimbă dintr-un moment în altul. Nu este doar o poveste despre un bărbat și o femeie, nici despre virtuțile celor „mici” care reușesc în viață, așa cum s-ar putea crede. Fiecare personaj, fiecare dialog, fiecare situație este decupată dintr-o realitate care trece granițele timpului, iată de ce opera nu îmbătrânește niciodată!
Picture
Biografiile artiștilor:
Muzician, eseist, Cleopatra David își dedică activitatea interpretării muzicii de cameră și de operă, dar și cercetării și managementului cultural și a obţinut titlul de Doctor în anul 2010 sub îndrumarea compozitorului Octavian Nemescu. Vocea sa lirică și cu o timbralitate unică a fost admirată pe numeroase scene din România,Marea Britanie, Italia, Finlanda, Armenia, Franța și India, din 2017 fiind solicitată să susțină masterclassuri și workshopuri de tehnică vocală. În anul 2020 a obținut
 
Premiul I la rezidența artistică EUbyLakes organizată cu sprijinul Comisiei Europene. A organizat proiectele: Turneul Național Comorile Persiei, Stagiunile de concerte Sangit Chamber Ensemble 2013- 2019, Glorie Mamei - 2015, Festivalul Primăvara Spiritului 2016-2019, coorganizator pentru seria de conferințe Cultura Spiritului la Biblioteca Metropolitană București, Junge Talent Masterclass, 2016 împreună cu Los Angeles – Moscow Music School şi Austrian Imperial Arts și pentru programul Respirăm împreună realizat în sprijinul bolnavilor de Covid19.
Picture
Baritonul italian Tonino Crisciotti este format la Școala Poggio Picenze și  Conservatorul de Stat „Alfredo Casella”, unde s a studiat cu soprana Antonella Cesari, a urmat cursuri de măiestrie cu  Roberto Servile, în prezent bucurându-se de îndrumarea baritonului Nicola Ziccardi. A participat la concerte in țara natală și în Grecia, iar repertoriul său include roluri ca Don Giovanni din opera cu același titlu a lui Mozart, Uberto din La serva padrona de Pergolesi, Fiorello din Il Barbiere di Siviglia de G. Rossini, Marullo din Rigoletto de G. Verdi, sau  marchizului d'Obigny din La traviata de G. Verdi, precum și muzică sacră. Tonino se află pentru prima dată în România pentru spectacolul independent de operă La serva padrona. 

Cunoscutul critic de operă Alexandru Pătrașcu debutează ca regizor în acest proiect. Este creatorul blogului Despre Opera, care abordează o tematică diversă legată de viața muzicală din România: cronici de spectacole, articole de muzicologie, recenzii de carte, cronică de disc, traduceri din presa de specialitate internațională, interviuri cu muzicieni și regizori de operă, dar și analize ale actualității muzicale din România. În anul 2014, a publicat o carte, în colaborare cu Ioana Diaconescu, Vasile Moldoveanu - Un tenor pe patru continente, în ediție electronică, cuprinzând versiuni adaptate ale unor articole de pe blog despre cariera artistului. Din 2014, Alexandru Pătrașcu este corespondent pentru România al revistei Opera din Marea Britanie, una dintre cele mai reputate publicații internaționale din domeniu.
 
Ieronim Buga este absolventul Academiei de muzică Bucuresti, secţia Dirijat Cor Academic şi secţia Pian. Din 1994, este angajat ca artist liric şi artist instrumentist în cadrul mai multor instituţii culturale bucureştene, Filarmonica "George Enescu", Orchestra Naţională Radio, Corul Naţional de Cameră "Madrigal". A participat la numeroase turnee în Spania, Germania, Danemarca, Elveţia. Are o bogată activitate de pianist acompaniator şi este membru al mai multor ansambluri camerale.

La Serva Padrona (Servitoarea stăpână)  
operă comică într-un act

Muzica – Giovanni Battista Pergolesi                             
Libret - Gennaro Antonio Federico

Serpina - Cleopatra David           
Uberto - Tonino Crisciotti

Cvartetul alcătuit din membri ai Filarmonicii "George Enescu":
Natalia Pancec – vioară         
Tania Zâmbreanu – vioară
Alexandra Marin – violă        
Eugen Bogdan Popa – violoncel
Conducerea muzicală/continuo – Ieronim Buga

Regia: Alexandru Pătrașcu    
Scenografia: Gary Deskin

Bilete: online pe http://bilete.teatrul-odeon.ro/alege-spectacol/1239  și la casa de bilete a teatrului
0 Comments



Leave a Reply.

    Tudor Sicomas

    Jurnalist teatral si critic de arta (si aici includ cam orice tine de acest domeniu, al frumosului, al esteticului: opera, balet, dans contemporan, pictura, muzee, manifestari artistice de tot soiul si de toate genurile). Am absolvit UNATC „I.L. Caragiale”, din Bucuresti, Facultatea de Teatru, Departamentul Teatrologie, Management cultural, Jurnalism teatral. Stiu, suna pompos. Si chiar si e, caci aici am invatat cam tot ce stiu acum – critica comparata, istoria teatrului romanesc, istoria teatrului universal si inca multe multe altele.

    Archives

    August 2024
    July 2024
    June 2024
    May 2024
    April 2024
    March 2024
    February 2024
    January 2024
    December 2023
    November 2023
    October 2023
    September 2023
    August 2023
    July 2023
    June 2023
    May 2023
    April 2023
    March 2023
    February 2023
    January 2023
    December 2022
    November 2022
    October 2022
    September 2022
    July 2022
    June 2022
    May 2022
    April 2022
    February 2022
    September 2021
    August 2021
    July 2021
    April 2021
    January 2021

    Categories

    All

    RSS Feed

  • Acasa
  • Cine suntem?
  • Rubrici si articole
    • Muzici si miscari
    • Din teatru adunate
    • Literare si literati
    • De vorbă cu...
    • Loggia cu filme
  • Ganduri, pareri, poezii
  • Stiri cu dichis