În perioada 13-19 ianuarie 2025, pe scena Operei Naționale București, vor putea fi apreciate, de către publicul românesc, opere mult îndrăgite, precum Tosca de Giacomo Puccini (16 ianuarie), Elixirul dragostei de Gaetano Donizetti (17 ianuarie), La bohème de Giacomo Puccini (18 ianuarie) și Trubadurul de Giuseppe Verdi (19 ianuarie).
0 Comments
„Musical Evolution” – grandiosul spectacol concert ce a avut premiera, cu casa închisă, în cadrul Festivalului "Ion Dacian" din acest an, revine în atenţia publicului pe 18 şi 19 ianuarie, de la ora 19.00. Dedicat captivantei evoluţii a musicalului, concertul propune o incursiune prin momente emblematice ale celor mai iubite creaţii ale acestui gen. De la „Cats”, „Romeo și Julieta,” sau „My Fair Lady,” până la „Fantoma de la Operă” şi „Mamma Mia,” publicul se va bucura de secvențe remarcabile din titluri celebre alături de soliştii, orchestra, corul şi baletul Teatrului Naţional de Operetă şi Musical „Ion Dacian.”
Serile de operă la teatru organizate sub titlul ARIE ȘI ECOU continuă și în 2025, iar primul concert din acest an are loc joi, 9 ianuarie, cu începere de la ora 19:30. În spațiul intim și elegant al Teatrului Coquette din București, vocea strălucitoare a sopranei Cristina Fieraru și sonoritatea vibrantă a chitarei lui Maxim Belciug pun în scenă un carnaval de emoții, savuros și plin de contraste, care scoate în evidență în mod admirabil frumusețea multicoloră a repertoriului liric. Arii foarte cunoscute, printre care publicul va recunoaște madrigalul „Amarilli, mia bella” de Giulio Caccini și minunatele „Ombra mai fù”, din opera Serse, și „Lascia ch’io pianga”, din opera Rinaldo, ambele de Georg Friedrich Händel, se împletesc cu altele, mai puțin celebre, dar cel puțin la fel de seducătoare, într-un parcurs muzical variat, plin de viață și de libertate. Din program nu lipsește nici romanța românească, un bun prilej să ne reamintim că suntem în luna în care îl aniversăm pe Eminescu, de la a cărui naștere se împlinesc, pe 15 ianuarie, 175 de ani.
După un sezon de sărbători cu apariţii la Filarmonica din Târgu-Mureş şi Timişoara, dar şi la Teatrul Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian şi la Sala Palatului, tenorul Ştefan von Korch începe noul an în lucrarea sa “semnătură,” celebra “Carmina Burana”, pe 17 ianuarie la Filarmonica de Stat Transilvania din Cluj Napoca. Iubitorii de acorduri clasice din Cluj Napoca au ocazia să îl asculte pe tenorul Ştefan von Korch, recunoscut pentru interpretarea din Carmina Burana în ţară şi peste hotare, chiar în oraşul lor: solistul îi va bucura chiar cu această lucrare reprezentativă pentru identitatea sa vocală, pe 17 ianuarie la Auditorium Maximum din Cluj Napoca. Concertul va avea loc de la ora 19.00, sub bagheta dirijorală a maestrului David Crescenzi. Cu o voce considerată de mulţi specialişti de referinţă pentru partitura deosebit de înaltă şi provocatoare din Carmina Burana, Ştefan von Korch a debutat în această vară în Festivalul Palermo Classica, cu o interpretare spectaculoasă, ce a fost apreciată deopotrivă de public şi presă. Apariţia din seara de deschidere a Festivalului Palermo Classica, derulată cu casa închisă, a fost apoi dublată de un nou concert în regiunea istorică Valea Templelor, din Sicilia. Despre lucrarea ce forțează limitele mijloacelor tehnice şi artistice ale vocii masculine şi care i se potriveşte ca o mănuşă, Ştefan von Korch spune: “Carmina Burana este foarte impresionantă din toate punctele de vedere. Este o lucrare solicitantă, dar cu satisfacţii mari, cu linii solistice şi corale superbe şi aranjamente orchestrale copleşitor de bogate. O experienţă sonoră de mare intensitate, pe care nimeni nu o uită.” Pentru iubitorii genului vocal-simfonic, Carmina Burana înseamnă bucuria de a audia cea mai cunoscută cantată din lume, îndelung aşteptată şi aclamată pretutindeni, adesea lucrare de deschidere sau închidere a stagiunilor filarmonicilor de pretutindeni. Iar pentru publicul din Cluj-Napoca concertul programat pe 17 ianuarie aduce şansa de a-l asculta pe tenorul Ştefan von Korch, actualmente unul din cei mai solicitaţi solişti în plan intern şi internaţional, pentru linia de tenor din Carmina Burana, pe care în România a interpretat-o deja de peste 40 de ori. În concertul din 17 ianuarie solistul îi are alături pe pe soprana Mihaela Ipate şi baritonul Mihai Damian, împreună cu Corul şi Orchestra Filarmonicii de Stat “Transilvania”. Dirijorul corului va fi Cornel Groza, iar concertul se va derula sub bagheta maestrului David Crescenzi. Biletele se găsesc pe FilarmonicaTransilvania.ro Actualmente programul tenorului Ştefan von Korch include: „Carmina Burana” – 17 ianuarie – Filarmonica de Stat Transilvania „Love Story” – 13 februarie - Teatrul Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian „Chanson D’Amour” – 7 februarie – Casa de Cultură a Sindicatelor Ploieşti „Duelul Tenorilor” – 7 martie – Teatrul Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian „Vivo per lei” – 12 martie – Sala Dalles „Armonii sacre – Pelerinaj muzical Pascal” - 9 aprilie – Sala Dalles Despre ** ŞTEFAN VON KORCH (Tenor)**
Cu o evoluţie exponențială, națională şi internaţională, Ştefan von Korch va încheia anul cu apariţii de marcă, pe scena Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian în spectacolul “Invitaţie la Vals” şi la Sala Palatului, ca invitat de gaşă în concertul Craciun Vienez Aniversar 20 de ani de. În perioada verii a debutat în în Carmina Burana pe scena prestigiosului Festival Palermo Classica, a concertat alături de Orchestra Reino de Aragon în Spania a fost invitat în recital la Lipova Symphonic City Maria Radna open air şi de la începutul anului este amfitrionul seriei de concerte Musical Extravaganza, găzduite lunar în capitală. Tot în decursul lui 2024 a interpretat pe scena Filarmonicii din Târgu-Mureş lucrarea vocal simfonică Stabat Mater de G. Rossini considerată o demonstraţie de virtuozitate pentru orice tenor şi lucrarea Lobgesang de F. Mendelssohn, a performat în Carmina Burana la Craiova Summer Fest, dar şi la Opera din Iaşi, în spumosul rol Camille de Jolidon, din Văduva veselă 2.0 regizată de Andrei Șerban şi la Opera Română din Timişoara în montarea Văduvei Vesele semnate de Mario Di Carlo. În 2023 tenorul a făcut să vibreze inimile spectatorilor cu interpretări magistrale ale partiturii specifice vocii sale din Carmina Burana, pentru care este considerat un etalon şi a fost singurul solist român într-un turneu de 27 de oraşe în China. Alte repere din cariera sa includ roluri de marcă în opere şi operete prezentate pe cele mai mari scene din România: “Bărbierul din Sevilla”, “Elixirul dragostei” şi “Falstaff” (Opera Naţională Bucureşti), “Rigoletto,” “Văduva veselă” şi “Văduva veselă 2.0” (Opera Naţională din Iaşi), “I Puritani” (premieră naţională) “Rigoletto” şi “Bărbierul din Sevilla” (Opera Română Cluj-Napoca) şi altele. În anul 2022 şi-a completat repertoriul cu rolul titular din premiera europeană a spectacolului “Traiano in Dacia,” de Giuseppe Nicolini, pusă în scenă la Opera Română din Cluj-Napoca, iar palmaresul său mai include roluri în 3 premiere naţionale absolute: opera “I Puritani” la Opera Română din Cluj-Napoca (2016) unde a interpretat cea mai înaltă partitură scrisă pentru voce masculină, opera “La Sonnambula,” de Vicenzo Bellini (2018) şi prezenţa pe scena Sălii Radio din Bucureşti în premiera natională absolută a lucrării vocal-simfonice “Messa di Gloria” de Rossini (2019). Prima săptămână din ianuarie 2025 aduce publicului iubitor de artă lirică câteva dintre cele mai populare și interpretate titluri din repertoriul clasic universal. În perioada 6-12 ianuarie 2025, pe scena Operei Naționale București, vor putea fi admirate câteva dintre cele mai cunoscute opere și balete din lume, precum Spărgătorul de nuci de Ceaikovski, Gianni Schicchi de Puccini, La Traviata și Nabucco de Verdi.
În luna iubirii, îndrăgitul tenor Ştefan von Korch aduce acorduri romantice pe scena Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian: cele mai vibrante poveşti de dragoste şi momentele de maximă intensitate sentimentală din lirica universală vor fi celebrate în concertul “Love Story”, în care se contopesc rafinamentul, pasiunea şi emoţia. Împreună cu solistul, vor purta spectatorii pe aripile muzicii virtuoşii instrumentiști din Orchestra Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian, în formulă restrânsă de salon.
Anul începe la Teatrul Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian cu impresionantul spectacol-concert ”Musical Evolution,” o incursiune în istoria musicalului, continuă cu operetta emblem a iernii - “Liliacul” şi cu un alt reper al repertoriului clasic “Voievodul ţiganilor.” Programul complet este disponibil mai jos, dar şi pe www.opereta.ro şi Ticketstore.ro.
Un nou spectacol concert plin de emoție și intensitate dramatică completează repertoriul Teatrului Național de Operetă și Musical "Ion Dacian": „Vocea Umană”, o capodoperă a compozitorului Francis Poulenc, pe un libret semnat de Jean Cocteau, va avea premiera pe 6, 7 și 8 februarie, într-o formulă conceptuală elaborată de Managerul instituției, Radu Petrovici. Acesta detaliază: "am ales să începem anul cu «Vocea umană,» un titlu select care este mai mult decât un spectacol, este o experiență care rămâne în suflet!”
Biletele sunt deja în vânzare pe Tickeststore.ro şi la casa de bilete a instituției din Bd. Octavian Goga nr 1. „La Traviata”, o călătorie emoționantă în inima operei, o seară desăvârșită de eleganță și pasiune1/1/2025 Miercuri, joi și vineri, 8, 9 și 10 ianuarie 2025, înălțându-se dincolo de notele muzicale, „La Traviata” aduce o furtună de emoții în inimile spectatorilor la Opera Națională București.
Cu o eleganță cuceritoare și o poveste plină de pasiune, Opera Națională București devine scena unei experiențe de neuitat odată cu spectacolul special ”La Traviata”, care va avea loc miercuri, joi și vineri, 8, 9 și 10 ianuarie 2025, când admiratorii operei vor fi transportați într-un univers al frumuseții, unde sunetul și emoțiile se contopesc într-o simfonie a inimilor. Concertele de Anul Nou ale Filarmonicii George Enescu au fost vândute în mai puțin de 30 de minute1/1/2025 Dirijorul Tiberiu Soare și Soprana Veronica Anușca sunt invitații speciali ai Filarmonicii la concertele cu care se deschide Anul Nou, pe 3 și 4 ianuarie Orchestra Filarmonicii George Enescu, sub bagheta dirijorului Tiberiu Soare, alături de soprana Veronica Anușca, va susține două concerte simfonice speciale dedicate Anului Nou, pe 3 și 4 ianuarie 2024, la Ateneul Român. Programul artistic propune o selecție specială de lucrări din creația unor compozitori celebri, precum Enescu, Ceaikovski, Brahms și Strauss. Biletele la cele două concerte au fost epuizate în mai puțin de 30 de minute de la punerea în vânzare, pe bilete.fge.org.ro / www.oveit.com.
|
Tudor SicomasJurnalist teatral si critic de arta (si aici includ cam orice tine de acest domeniu, al frumosului, al esteticului: opera, balet, dans contemporan, pictura, muzee, manifestari artistice de tot soiul si de toate genurile). Am absolvit UNATC „I.L. Caragiale”, din Bucuresti, Facultatea de Teatru, Departamentul Teatrologie, Management cultural, Jurnalism teatral. Stiu, suna pompos. Si chiar si e, caci aici am invatat cam tot ce stiu acum – critica comparata, istoria teatrului romanesc, istoria teatrului universal si inca multe multe altele. Archives
August 2024
Categories |