Republika Kritica
  • Acasa
  • Cine suntem?
  • Rubrici si articole
    • Muzici si miscari
    • Din teatru adunate
    • Literare si literati
    • De vorbă cu...
    • Loggia cu filme
  • Ganduri, pareri, poezii
  • Stiri cu dichis

Opera Națională București termină, en fanfare, ultima săptămână de martie, cu marele tenor Ștefan Pop în rolul principal masculin din Tosca de Puccini

3/21/2024

0 Comments

 
Picture
Miercuri (27 martie) și vineri (29 martie), ora 18:30, Opera Națională București vă invită la spectacolul Tosca de Giacomo Puccini. Sub bagheta dirijorului Daniel Jinga, pe prima scenă operistică a capitalei, vor putea fi admirați doi dintre cei mai apreciați, pe plan internațional, artiști lirici români ai momentului: tenorul Ștefan Pop (în rolul Mario Cavaradossi) și baritonul Ionuț Pascu (în rolul Scarpia). În rolul titular, publicul spectator se va putea bucura de interpretarea unei soliste pe măsura invitaților, soprana Iulia Isaev.
Picture
Unul dintre cei mai mari tenori români contemporani, Ștefan Pop, cunoscut mai ales pentru repertoriul de bel canto, a fost ovaționat, pentru rolurile memorabil interpretate, pe scenele unora dintre cele mai prestigioase teatre lirice ale lumii, precum Royal Opera House, Wiener Staatsoper, Opernhaus Zürich, Opéra National de Paris, Opéra de Monte-Carlo, Opéra de Lausanne, Opéra Royal de Wallonie-Liège, Teatro Verdi Trieste, Teatro Massimo Palermo. Ștefan Pop a deschis, în România, pe 9 ianuarie, Centenarul Giacomo Puccini, la Opera Națională Iași, sub bagheta maestrului Daniel Jinga, cu rolul Rodolfo din La bohème, iar, în 27 și 29 martie, va interpreta, pe scena Operei Naționale București, personajului Mario Cavaradossi din Tosca. Impresionanta operă, care a avut la bază piesa de teatru omonimă a dramaturgului francez Victorien Sardou, Tosca este, fără doar și poate, o dramă puternică, asemenea unei vieți spectaculoase din care a fost eliminată orice scenă plictisitoare. O dramă a unei mari iubiri – cea dintre o divă a muzicii de operă (Floria Tosca) și un tânăr pictor talentat (Cavaradossi) –, care se consumă pe fundalul unor complicate realități istorice: domnia Mariei Carolina a Austriei (fiica împărătesei Maria Terezia a Austriei și sora reginei Mariei Antoaneta a Franței) peste Regatul celor Două Sicilii, precum și înfrângerea Austriei de către Napoleon Bonaparte, în bătălia de la Marengo, cu acțiuni încărcate de sadism și sentimente intense de gelozie, ură și teamă. Revizuirea libretului de către Luigi Illica și Giuseppe Giacosa i-a oferit lui Puccini fundamentul pentru cea mai reprezentativă operă a stilului său de maturitate. Prin intermediul limbajului muzical, Tosca conturează personaje complexe și caractere puternice, antrenate într-un parcurs dramatic cu final tragic. Nu în cele din urmă, ne reamintim, de fiecare dată cu plăcere, că soprana româncă Hariclea Darclée a fost prima interpretă a rolului Floria Tosca din opera Tosca de Giacomo Puccini, cu ocazia premierei mondiale din data de 14 ianuarie 1900 de la Teatrul Costanzi din Roma.

Picture
Sâmbătă, 30 martie, ora 12:30, vă așteptăm la Vissi d’Arte, un concert-tribut adus de tânăra generație de artiști lirici ai Studioului Experimental în Artele Spectacolului Muzical Ludovic Spiess, geniului puccinian, precum și muzei sale, Hariclea Darclée. La punerea în scenă a acestui spectacol și-au adus contribuția Bogdana Grecova (pian), Alexandru Nagy (regie), Andrei Vlădilă (asistent de regie), Adriana Moisescu (coordonare). Intrarea este liberă, în limita locurilor disponibile, doar pe bază de rezervare, la numărul de telefon 0374.031.082.

Picture
Sâmbătă (30 martie) și duminică (31 martie), ora 18:30, vă așteptăm la spectacolul de operă Bal Mascat de Giuseppe Verdi. Pe un libret de Antonio Somma, Bal Mascat a avut premiera pe 17 februarie 1859, iar succesul a fost răsunător. Există în libretul operei o serie de efecte melodramatice în maniera grand opera precum: fatalismul prezicerii vrăjitoarei, asasinul mascat care acționează în plin bal, eroul nobil care moare iertându-și ucigașii. Dar, la fel ca multe alte opere din repertoriul clasic ale căror librete au mai mult caracterul unui pretext, opera Bal Mascat trăiește în primul rând prin frumusețea muzicii, fiind o creație demnă de pana marelui ei autor. Costumele realizate de scenograful Luigi Perego reflectă anii ’30, perioadă în care a decis regizorul a ales să plaseze acțiunea, însă nu sunt legate atât de mult de stilul vestimentar al epocii, cât mai degrabă de personalitatea și anvergura personajelor. Conceptul scenografiei este încărcat de simboluri, concentrat în jurul oniricului și al destinului care se împlinește, indiferent dacă personajele își doresc sau nu asta. În viziunea sa, în montarea de pe scena Operei Naționale București „timpul este protagonist, timpul este destinul, iar ceasul reprezintă un simbol al acestuia. Ceasul este viziunea viitorului, iar culoarea albastră, dominantă, simbolizează visul. Apoi, odată cu apariția vrăjitoarei Ulrica, totul se îndreaptă spre paranormal: ochiul privește către ceea ce se adeverește”.

Bilete  pe  http://tickets.operanb.ro/ și de la Casa de Bilete a Operei Naționale București.

Sponsori:  Aqua Carpatica, Domeniile Sâmburești, BCR, Retele Electrice Muntenia și PPC Energy Services
Parteneri:  Laguna, Market Aroma, SEROUSSI, Marelbo, Yokko The Fashion Store, Pop Cola, Phoenixmedia, Euromedia, Cocor, Băneasa Shopping City, Electrolux, Sansha
Partener de mobilitate:  Suzuki
Parteneri media: Digi24, Europa FM, Euronews România, Radio România Cultural, Radio România Muzical, Radio România Actualități, RFI România, Romantic FM, Radio Seven, Radio Itsy Bitsy, România TV, Kanal D, Zile și Nopți, Agerpres, Spot Media, Ziarul Metropolis, News București, Q Magazine, Marea Dragoste, Leviathan, Ordinea Zilei, București Business, Reușita.ro, 9am.ro., Kudika, Garbo, CursDeGuvernare, Grupul de Presă SEMNAL, Nine O’Clock, Mediatrust

0 Comments



Leave a Reply.

    Tudor Sicomas

    Jurnalist teatral si critic de arta (si aici includ cam orice tine de acest domeniu, al frumosului, al esteticului: opera, balet, dans contemporan, pictura, muzee, manifestari artistice de tot soiul si de toate genurile). Am absolvit UNATC „I.L. Caragiale”, din Bucuresti, Facultatea de Teatru, Departamentul Teatrologie, Management cultural, Jurnalism teatral. Stiu, suna pompos. Si chiar si e, caci aici am invatat cam tot ce stiu acum – critica comparata, istoria teatrului romanesc, istoria teatrului universal si inca multe multe altele.

    Archives

    August 2024
    July 2024
    June 2024
    May 2024
    April 2024
    March 2024
    February 2024
    January 2024
    December 2023
    November 2023
    October 2023
    September 2023
    August 2023
    July 2023
    June 2023
    May 2023
    April 2023
    March 2023
    February 2023
    January 2023
    December 2022
    November 2022
    October 2022
    September 2022
    July 2022
    June 2022
    May 2022
    April 2022
    February 2022
    September 2021
    August 2021
    July 2021
    April 2021
    January 2021

    Categories

    All

    RSS Feed

  • Acasa
  • Cine suntem?
  • Rubrici si articole
    • Muzici si miscari
    • Din teatru adunate
    • Literare si literati
    • De vorbă cu...
    • Loggia cu filme
  • Ganduri, pareri, poezii
  • Stiri cu dichis