Potrivit ordinului Ministerului Culturii nr 713, din data de 07 noiembrie 2023. contrabasistul Radu Petrovici este noul manager interimar al Teatrului Național de Operetă şi Musical „Ion Dacian”, asigurând conducerea interimară a instituţiei, începând din data de 8 noiembrie 2023. Nominalizarea lui Radu Petrovici aduce o notă proaspătă și inovatoare în lumea managerială a instituției, marcând o premieră prin faptul că este prima persoană provenind din cadrul orchestrei teatrului care accede într-o astfel de poziție de conducere.
0 Comments
Pe 27 noiembrie, de la orele 18.30, SCENA GÂNDIRII - Conferințele Operei Naționale București îl va avea ca invitat pe Radu Paraschivescu, care va susține prelegerea „Comoară sau povară? Gânduri despre limba română astăzi”.
La Unteatru, luna noiembrie începe în acorduri de chitară. Vineri, 03 noiembrie 2022, la ora 20:00, îndrăgitul chitarist Maxim Belciug revine pe scena din str. Sfinții Apostoli pentru a oferi publicului unul dintre acele recitaluri ce poartă marca sa inconfundabilă: încântări! Ca de obicei, afișul nu anunță un program anume, ci promite, poetic, o seară eclectică, cu baroc și tango, poate-un Ceaikovski, o sonată, capricii, un fandango cu gust de colb în zbor de fuste, o fugă, vreun rondo ori chiar invențiuni scornite pe loc, la întrecere cu arta uitării. Muzică ce se încăpățânează să sune altfel decât cea izvorâtă din trecerea mai mult sau mai puțin ritmată a arginților sunători dintr-o mână în alta, cum spunea, undeva, însuși chitaristul. Căci, așa cum spune versul lui Borges cu care afișul prefațează recitalul, în adâncul unei chitare iuți vezi câmpul unde încape Dumnezeu fără să se aplece. Întâlnirea cu Maxim Belciug într-un recital de chitară solo este pur și simplu o desfătare. Dacă, în formulele de duo cu care ne-a obișnuit, chitaristul caută cu eleganță să-și pună în valoare partenerul, când rămâne singur cu chitara lasă în urmă constrângeri și mode și își permite să viseze din vârful degetelor. Iar visele sale sunt molipsitoare. O fi poate sonoritatea specială a chitarei, atât de diferită de timbrul cunoscut al unei viori sau al unui pian, ori îmblânzirea totală a tehnicii care pe mulți instrumentiști îi ține captivi, însă la Maxim Belciug un lucru e cert: chitara plânge și iubește și dansează pe una și o mie de voci, ca o orchestră ireală care atacă pasional, fără să-i pese de drumul înapoi. Lipsite de luciul exterior al punerii în scena, recitalurile sale oferă în schimb un flagrant prilej de mirare. Și încântare. Recitalul de vineri, 03 noiembrie 2023, începe la ora 20:00 și are loc în sala de spectacole a Unteatru, str. Sfinții Apostoli 44, București. Biletele sunt disponibile pe mystage.ro și eventbook.ro sau în locație, la ora începerii recitalului. După o vară în care a concertat în 27 de oraşe din China şi a popularizat repertoriul liric românesc în Germania, tenorul Ştefan von Korch revine în atenţia publicului din România, în una din lucrările vocal-simfonice în care impresionează foarte frecvent audienţa: Carmina Burana.
MH Orchestra a scris o nouă pagină din istoria orchestrei de salon în Bucureşti dând startul turneului Timeless Mood.
După o tradiţie de un secol începută în casele regale, continuată în sălile de bal şi dusă până în selectele spaţii de café-concert vieneze şi austrice din zilele noastre, orchestra de salon îşi scrie povestea şi pe scene din România, prin seria de concerte “Timeless Mood,” susţinute de unica orchestră de salon de la noi din ţară: MH Orchestra. |
Tudor SicomasJurnalist teatral si critic de arta (si aici includ cam orice tine de acest domeniu, al frumosului, al esteticului: opera, balet, dans contemporan, pictura, muzee, manifestari artistice de tot soiul si de toate genurile). Am absolvit UNATC „I.L. Caragiale”, din Bucuresti, Facultatea de Teatru, Departamentul Teatrologie, Management cultural, Jurnalism teatral. Stiu, suna pompos. Si chiar si e, caci aici am invatat cam tot ce stiu acum – critica comparata, istoria teatrului romanesc, istoria teatrului universal si inca multe multe altele. Archives
January 2024
Categories |