Republika Kritica
  • Acasa
  • Cine suntem?
  • Rubrici si articole
    • Muzici si miscari
    • Din teatru adunate
    • Literare si literati
    • De vorbă cu...
    • Loggia cu filme
  • Ganduri, pareri, poezii
  • Stiri cu dichis

Tenorul Ştefan von Korch din nou pe scena Operei Naţionale din Iaşi pe 16 martie în “Văduva veselă 2.0” regizată de Andrei Şerban

3/8/2025

0 Comments

 
Picture
Agenda culturală a lunii martie readuce în atenţia publicului  ieşean opereta “Văduva veselă 2.0,” iar reprezentaţia programată pe 16 martie pe scena Operei Naţionale din capitala Moldovei este prilej de reîntâlnire cu tenorul Ştefan von Korch. Îndrăgitul solist revine în rolul Camille de Jolidon, personaj şarmant şi romantic pe care l-a interpretat şi în montarea din 2016 a îndrăgitei operete. Ambele montări poartă emblematica semnătură regizorală a maestrului Andrei Şerban.
Tenorul Ştefan von Korch spune: “mă bucură oportunitatea de a fi din nou prezent în faţa publicului ieşean, pe care îl simt mereu îndrăgostit de arta lirică.”
 
Spectacolul “Văduva veselă 2.0” se situează la linia de demarcaţie dintre operetă şi musical. Varianta regizorală curentă este o fascinantă oglindă a vremurilor noastre prin dialoguri şi relaţia dintre personaje. Iar tema iubirii sincere rămâne elementul care creează puntea de legătură cu libretul original. Muzica lui Franz Lehár este pusă în valoare de momente coregrafice spectaculoase, scenografie captivantă şi schimburi de replici pe cât de actuale pe atât de amuzante.
 
În spectacolul programat pe 16 martie publicul îi va mai aplauda pe: Nicoleta Maier - soprană, Andrei Lazăr - tenor, Diana Ionescu – soprană, Lucian Dolhăscu – bas şi alţii
 
Bilete pentru spectacolul Văduva veselă 2.0 programat pe 16 martie de la ora 18.30 la Opera Naţională din Iaşi se găsesc pe Operaiasi.ro

Picture
Despre ** Ştefan von Korch – Tenor , Amfitrion Musical Extravaganza **
 
Cu o evoluţie exponențială, națională şi internaţională, Ştefan von Korch a început anul pe scena Filarmonicii de Stat Transilvania, în Carmina Burana, lucrarea sa „semnătură,” în care a debutat anul trecut şi pe scena prestigiosului Festival Palermo Classica, iar în lunile februarie şi martie a fost prezent în capitală pe scena Teatrului Naţional de Operetă şi Musical “Ion Dacian,” dar şi pe scena Sălii Dalles unde elaborează lunar poveşti muzicale, în stagiunea de concerte Musical Extravaganza. 
 .  
Finalul anului 2024 a însemnat pentru solist apariţii de marcă la Teatrul Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian,  la  Sala Palatului şi la Filarmonicile din Târgu-Mureş şi Timişoara.
 
 Tot în decursul anului trecut a interpretat pe scena Filarmonicii din Târgu-Mureş lucrarea vocal simfonică Stabat Mater de G. Rossini considerată o demonstraţie de virtuozitate pentru orice tenor şi lucrarea Lobgesang de F. Mendelssohn, a fost invitat la Opera din Iaşi, în spumosul rol Camille de Jolidon, din Văduva veselă 2.0 regizată de Andrei Șerban şi la Opera Română din Timişoara în montarea Văduvei Vesele semnate de Mario Di Carlo.
În 2023 tenorul a făcut să vibreze inimile spectatorilor cu interpretări magistrale ale partiturii specifice vocii sale din Carmina Burana, pentru care este considerat un etalon şi a fost singurul solist român într-un turneu de 27 de oraşe în China. Alte repere din cariera sa includ roluri de marcă în opere şi operete prezentate pe cele mai mari scene din România: “Bărbierul din Sevilla”, “Elixirul dragostei” şi “Falstaff” (Opera Naţională Bucureşti), “Rigoletto,” “Văduva veselă” şi “Văduva veselă 2.0” (Opera Naţională din Iaşi), “I Puritani” (premieră naţională) “Rigoletto” şi “Bărbierul din Sevilla” (Opera Română Cluj-Napoca) şi altele.
0 Comments



Leave a Reply.

    Tudor Sicomas

    Jurnalist teatral si critic de arta (si aici includ cam orice tine de acest domeniu, al frumosului, al esteticului: opera, balet, dans contemporan, pictura, muzee, manifestari artistice de tot soiul si de toate genurile). Am absolvit UNATC „I.L. Caragiale”, din Bucuresti, Facultatea de Teatru, Departamentul Teatrologie, Management cultural, Jurnalism teatral. Stiu, suna pompos. Si chiar si e, caci aici am invatat cam tot ce stiu acum – critica comparata, istoria teatrului romanesc, istoria teatrului universal si inca multe multe altele.

    Archives

    September 2025
    August 2025
    July 2025
    June 2025
    May 2025
    April 2025
    March 2025
    February 2025
    January 2025
    December 2024
    November 2024
    October 2024
    September 2024
    August 2024
    July 2024
    June 2024
    May 2024
    April 2024
    March 2024
    February 2024
    January 2024
    December 2023
    November 2023
    October 2023
    September 2023
    August 2023
    July 2023
    June 2023
    May 2023
    April 2023
    March 2023
    February 2023
    January 2023
    December 2022
    November 2022
    October 2022
    September 2022
    July 2022
    June 2022
    May 2022
    April 2022
    February 2022
    September 2021
    August 2021
    July 2021
    April 2021
    January 2021

    Categories

    All
    Arta
    Enescu
    Music
    Muzica

    RSS Feed

  • Acasa
  • Cine suntem?
  • Rubrici si articole
    • Muzici si miscari
    • Din teatru adunate
    • Literare si literati
    • De vorbă cu...
    • Loggia cu filme
  • Ganduri, pareri, poezii
  • Stiri cu dichis