Puterea muzicii și a iubirii. Romeo și Julieta – de la tragedia shakespeariană la musical rock6/29/2025 Este deja o idee bine împământenită conform căreia primăvara este anotimpul renașterii, al trezirii la viață. Natura se primenește, oameni parcă se dezmeticesc după anotimpul rece care la noi oricum nu prea își mai face simțită prezența. Teatrele încep să își programeze ultimele premiere ale stagiunii. Cu alte cuvinte, lumina își face din nou loc în viețile noastre. Așadar, ce moment mai oportun decât luna martie ca una dintre principalele instituții de spectacol ale țării să își dezvăluie reluarea unui spectacol de mare succes care a avut premiera inițială în 2009 și care acum promitea (și deja și-a îndeplinit promisiunea) de a fi cel puțin la fel de bun ca atunci?!
0 Comments
”S-a jucat cu casa închisă, am aplaudat îndelung, am respirat operă!” - o spectatoare, după finalul grandios al spectacolului.
Publicul bucureștean a trăit duminică, 15 iunie, o seară ca la Metropolitan Opera: Spectacolul Faust de Charles Gounod, în viziunea lui Alexandru Tocilescu, cu o distribuție de top mondial, a deschis oficial ediția din acest an a Bucharest Opera Festival într-o sală arhiplină. Miercuri, 18 iunie 2025, de la ora 20:00, Opera Națională București îi dedică o gală aniversară lui Ioan Holender – director al Operei de Stat din Viena timp de aproape două decenii și una dintre figurile centrale ale lumii lirice internaționale.
Artiști de primă linie vor urca pe scenă la gala aniversară Holender 90 pentru a sărbători un destin care a legat Timișoara de Viena și București prin muzică și vocație. Unul dintre cele mai spectaculoase balete ale secolului XX, „Spartacus” de Aram Haciaturian, ajunge pentru prima dată în fața publicului bucureștean în interpretarea Teatrului Național de Operă și Balet „Maria Bieșu” din Chișinău.
Spectacolul va avea loc luni, 23 iunie, de la ora 19:00, pe scena Operei Naționale, iar biletele se găsesc aici: https://tickets.operanb.ro/event.php?id=50153, publicul de la București având ocazia să urmărească un titlu care nu se regăsește în stagiunile teatrelor din România. Marți, 17 iunie, în Bucharest Opera Festival, musicalul Jesus Christ Superstar va avea două reprezentații în aceeași zi – la orele 17:00 și 20:00 – un program rar întâlnit, solicitat direct de public.
Spectacolul de la ora 20:00 este deja soldout, mai sunt bilete pentru cel de la ora 17:00: tickets.operanb.ro/event.php?id=51149 Pe 18 iunie, de la ora 17:00, „Cenușăreasa” de Serghei Prokofiev revine pe scena Operei Naționale București, într-o montare specială pentru Bucharest Opera Festival 2025.
Bilete pe http://tickets.operanb.ro/ și de la Casa de Bilete a Operei Naționale București. Cu o prezenţă fermecătoare şi versatilitate interpretativă aparte, soprana Oana Maria Şerban este protagonista unui eveniment unic în peisajul cultural românesc: încântătoarei soprane de coloratură îi revine rolul singular din lucrările „Frumosul indiferent” şi „Vocea umană” de Jean Cocteau, ce vor fi prezentate, în premieră, într-o dramaturgie comună, pe scena Teatrului Naţional de Operetă şi Musical „Ion Dacian,” pe 19 iunie. Regia spectacolului pus în scenă la Bucureşti este semnată de Radu Petrovici, iar direcţia muzicală a „Vocii umane” va fi asigurată de reputatul dirijor Jonathan Bloxham. Un plus de profunzime va fi dat de graţioasa şi expresiva evoluţie a balerinului Marian Chirazi.
Festivalul Internațional George Enescu 2025 (24 august – 21 septembrie) își reconfirmă poziția de vârf în peisajul cultural european și internațional, propunând o ediție de excepție, marcată de diversitate artistică și interdisciplinaritate.
Legendarul duo pianistic, format din Katia și Marielle Labèque, va concerta, pe 5 și 6 iunie, împreună cu Orchestra Filarmonicii George Enescu, sub bagheta dirijorului Gabriel Bebeșelea. Programul serii cuprinde Simfonia nr. 25 în sol minor, KV 183 și Concertul în mi bemol major pentru două piane și orchestră, KV 365 de Wolfgang Amadeus Mozart, precum și Simfonia nr. 10 în re major, D 936A de Franz Schubert, prezentată în premieră publicului în România.
Mai sunt puține bilete disponibile doar pentru concertul de vineri, 6 iunie, pe www.oveit.com sau direct la linkul https://oveit.com/hub/event/concert-simfonic-jz6VpQzw, iar întregul calendar al Stagiunii 2024/2025 poate fi văzut aici https://filarmonicaenescu.ro/ro/evenimente. Succes răsunător pentru Shrek Musicalul pe scena Operei Naționale București. Primele două reprezentații, cele din 1 și 2 iunie, s-au jucat cu casa închisă, în aplauzele entuziaste ale unui public format din copii, adolescenți și adulți deopotrivă.
Dacă nu ați reușit să prindeți bilete pentru Ziua Copilului, încă aveți șansa să vă bucurați de acest spectacol plin de emoție. Bilete sunt încă disponibile pentru reprezentațiile din 3 și 4 iunie, ora 18:30. |
Tudor SicomasJurnalist teatral si critic de arta (si aici includ cam orice tine de acest domeniu, al frumosului, al esteticului: opera, balet, dans contemporan, pictura, muzee, manifestari artistice de tot soiul si de toate genurile). Am absolvit UNATC „I.L. Caragiale”, din Bucuresti, Facultatea de Teatru, Departamentul Teatrologie, Management cultural, Jurnalism teatral. Stiu, suna pompos. Si chiar si e, caci aici am invatat cam tot ce stiu acum – critica comparata, istoria teatrului romanesc, istoria teatrului universal si inca multe multe altele. Archives
September 2025
Categories |
RSS Feed