|
Teatrul Naţional de Operetă şi Musical „Ion Dacian” deschide din nou porţile universului misterios din conacul Manderley, în celebrul musical „Rebecca” programat pe 5 şi 6 aprilie. Inspirat de binecunoscutul roman al lui Daphne du Maurier, spectacolul captivează publicul prin atmosferă, suspans, emoție și complexitate muzicală
0 Comments
Ajuns la cea de a XVI-a ediție, Festivalul ”Chei” al Universității Naționale de Muzică din București a început luni, 24 martie, cu Gala de Operă, dirijată de Tiberiu Soare. Orchestra Concerto, pregătită de conf. univ. dr. Bogdan Vodă, i-a însoțit pe studenții care au interpretat arii și duete dintre cele mai cunoscute ale repertoriului liric, publicul care a umplut sala Operei ascultând lucrări de Mozart, Donizetti, Puccini, Gounod, Ceaikovski, Delibes, Massenet și Bellini.
Opera Națională București prezintă duminică, 30 martie 2025, ora 18:30, premiera absolută a operei Procesul lui Eichmann de Gil Shohat, cu un libret bazat pe piesa omonimă de teatru a dramaturgului israelian Motti Lerner. Regia poartă semnătura lui Erwin Şimşensohn, scenografia lui Dragoș Buhagiar, conducerea muzicală îi aparține lui Daniel Jinga. Cu participarea Orchestrei și a Corului Operei Naționale București. Inițiatorul și susținătorul realizării operei „Procesul lui Eichmann” în România este doamna Tova Ben-Nun Cherbis, președinte și fondator al Fundației Magna Cum Laude-Reut și al Complexului Educațional Laude-Reut.
Opera Națională București are plăcerea de a vă invita joi, 3 aprilie 2025, orele 16:00, la o nouă ediție a seriei de conferințe SCENA GÂNDIRII, având ca temă „Arta dirijorului – libertate și necesitate”. Evenimentul îi va avea ca invitați speciali pe maestrul Cristian Mandeal, unul dintre cei mai renumiți dirijori români, și pe maestrul Daniel Jinga, directorul general al Operei Naționale București.
Una dintre cele mai aclamate și apreciate pianiste ale lumii, Martha Argerich revine pe scena Festivalului Internațional George Enescu pentru două concerte de înaltă ținută artistică.
Duminică, 31 august 2025, de la ora 19:30, Martha Argerich va interpreta, la Sala Mare a Palatului, Concertul nr. 1 în do major pentru pian și orchestră op. 15 de Ludwig van Beethoven, alături de Orchestra Academiei Naționale Santa Cecilia din Roma, sub bagheta dirijorului Daniel Harding. Programul acestei seri este întregit de Pastorala-fantezie de George Enescu și Simfonia nr. 2 în re major op. 73 de Johannes Brahms. Luni, 15 septembrie 2025, ora 16:30, Martha Argerich va reveni pe scena Festivalului Enescu, de data aceasta la Ateneul Român, pentru a interpreta Concertul pentru pian în sol major de Maurice Ravel, sub bagheta bine-cunoscutului dirijor Charles Dutoit, alături de Orchestra Filarmonică din Monte-Carlo. Acesta va fi unul dintre evenimentele principale prin care Festivalul Enescu celebrează împlinirea a 150 de ani de la nașterea marelui compozitor francez. Programul serii include și suitele Ma Mère l'Oye și Valsuri nobile și sentimentale M.61 de Ravel, alături de tripticul simfonic La Mer L. 109 din creația lui Claude Debussy. Uniunea Compozitorilor și Muzicologilor din România anunță cu tristețe despărțirea de unul dintre cei mai marcanți membri ai săi, compozitorul și teoreticianul Dan Buciu, personalitate binecunoscută a mediului academic, atât prin activitatea sa creatoare cât și prin uriașul har didactic de care numeroși muzicieni s-au bucurat în perioada studiilor lor universitare.
Festivalul Internațional George Enescu va găzdui și în acest an la București, în perioada 1-10 septembrie 2025, Lumières d'Europe - un proiect de tip rezidență muzicală condus de violonistul David Grimal, ce va fi organizat în parteneriat cu Universitatea Națională de Muzică din București.
Proiectul, care în 2023 a beneficiat de patronajul UNESCO, propune pentru această ediție tema „Resistance and Freedom” / „Rezistență și libertate”. Orchestra Filarmonicii George Enescu încheie luna martie cu două concerte simfonice excepționale, pe 27 și 28 martie, invitând publicul într-o călătorie sonoră prin mitologie, romantism târziu și dramatismul secolului XX. Invitații speciali ai concertelor sunt dirijorul de talie internațională Dmitry Liss și cunoscutul violonist român, Valentin Șerban, care va fi solistul Concertului în la minor pentru vioară și orchestră, op. 82 de Alexander Glazunov.
Biletele sunt disponibile pe www.oveit.com sau direct la linkul https://oveit.com/hub/org/l7PDAr7y, iar întregul calendar al Stagiunii 2024/2025 poate fi văzut aici https://filarmonicaenescu.ro/ro/evenimente . Orchestra Filarmonicii George Enescu va susține două concerte simfonice sub bagheta renumitului dirijorului Nicolas Simon, pe 20 și 21 martie, evenimente ce marchează Ziua Internațională a Muzicii Vechi și aniversarea nașterii lui Johann Sebastian Bach, supranumit Părintele Muzicii. Serile vor debuta cu rafinamentul baroc al Concertului în mi major pentru vioară și orchestră de coarde, BWV 1042 de Bach, urmat de romantismul intens al Concertului pentru vioară în sol minor, op. 26 de Max Bruch. Solista celor două concerte va fi Mihaela Martin, una dintre cele mai apreciate violoniste ale generației sale. Programul se va încheia cu Simfonia nr. 4 în mi minor, op. 98 de Johannes Brahms, considerată apogeul simfonismului brahmsian.
Biletele sunt disponibile pe www.oveit.com sau direct la linkul https://oveit.com/hub/org/l7PDAr7y, iar întregul calendar al Stagiunii 2024/2025 poate fi văzut aici https://filarmonicaenescu.ro/ro/evenimente . În perioada 20-22 martie, pe prima scenă lirică a României, vor putea fi admirați o serie de soliști de talie internațională invitați să performeze în operele Samson și Dalila de Saint-Saëns, Turandot și La Bohème de Puccini. Astfel, joi, 20 martie, rolul Musetta din opera La Bohème de Giacomo Puccini este interpretat de soprana braziliană Cláudia Azevedo. Mezzosoprana franceză Clémentine Margaine este distribuită, vineri, 21 martie, în rolul Dalila din opera Samson și Dalila de Camille Saint-Saëns. Sâmbătă, 22 martie, tenorul azer Yusif Eyvazov va putea fi admirat în rolul Calaf din Turandot de Giacomo Puccini.
|
Tudor SicomasJurnalist teatral si critic de arta (si aici includ cam orice tine de acest domeniu, al frumosului, al esteticului: opera, balet, dans contemporan, pictura, muzee, manifestari artistice de tot soiul si de toate genurile). Am absolvit UNATC „I.L. Caragiale”, din Bucuresti, Facultatea de Teatru, Departamentul Teatrologie, Management cultural, Jurnalism teatral. Stiu, suna pompos. Si chiar si e, caci aici am invatat cam tot ce stiu acum – critica comparata, istoria teatrului romanesc, istoria teatrului universal si inca multe multe altele. Archives
September 2025
Categories |
RSS Feed