Omul, între rațiune și disperare. I.D.I.O.T. – o producție Arttis Theatre la Teatrul Godot10/31/2024 Se întâmplă câteodată să dai peste un text, un regizor și doi actori care să te îți ofere o experiență teatrală mai puternică decât un spectacol cu 50 de actori pe scenă. Nu e ceva ce întâlnesc prea des, dar și atunci când reușesc să am asemenea descoperiri spectacologice, sunt cu atât mai bogate și mai pline de satisfacție. Până la urmă, actul teatral este cel care îți oferă cu sinceritate, cu adevăr, prin trăirile cele mai reale și puternice ale celor de pe scenă răspunsuri, îți pune întrebări, te provoacă să gândești “out of the box”, să îți testezi limitele și imaginația. Totul spre a ieși din sala de spectacol măcar atins, dacă nu chiar un pic schimbat și chiar cu soluții și revelații ale unor situații personale. Cel puțin, acesta este nivelul ideal la care trebuie să aspire orice spectacol de teatru. Și unele reușesc să-l atingă. Sigur, există și dimensiunea de entertainment pur care, dacă este agil întrepătrunsă cu profunzimea unui text bun și a unei interpretări aparte, poate contribui la un rezultat final memorabil pentru spectatori.
0 Comments
Întotdeauna m-a fascinat scriitura lui Camus. Fie că este “Ciuma”, “Străinul”, “Mitul lui Sisif”, nu mă pot niciodată desprinde ușor de universul filosofiei camusiene care încă mă șochează și, în același timp, mă ține prizonier. Dar când vine vorba de teatrul lui, toată această vrajă se ridică la un alt nivel. “Caligula”, “Cei drepți”, “Starea de asediu” sunt, fiecare în parte, o etalare amețitoare a celor mai profunde și șocante meditații camusiene asupra omului, destinului, umanității. Dar “Neînțelegerea” (“Le Malentendu”) rămâne, din punctul meu de vedere, capodopera dramaturgiei sale. Bijuteria coroanei. O nestemată de care nu te apropii ușor, pe care este foarte dificil să o cuprinzi dintr-un singur gest, dar care, odată ce îți captează gândurile nu te mai lasă să scapi nevătămat. Este, cred eu, imaginea cea mai fidelă a tipului de tragedie antică târâtă în spațiul expresiv al dramaturgiei moderne. Un amalgam de hubrisuri ale fiecărui personaj în parte - Camus nu iartă pe nimeni, fiecare individ este purtătorul vinii propriei existențe și a propriilor alegeri.
Luni, 7 octombrie 2024, Teatrul Național „Marin Sorescu” din Craiova s-a deschis un jubileu unic: Săptămâna Purcărete! Între 7 și 13 octombrie, Naționalul craiovean va găzdui spectacole din repertoriul curent al teatrelor din București, Sibiu și Iași, proiecții de filme, expoziții și dialoguri, pentru a celebra 50 de ani de excelență în teatru a regizorului Silviu Purcărete.
ProTicket, cel mai mare producător de teatru privat din România, pregătește pentru final de octombrie și început de noiembrie 2024 o serie de spectacole și concerte remarcabile, ce vor încânta publicul din București și Brașov. În centrul atenției se află concertul extraordinar „Fuego – Sufletul meu de copil” și spectacolele de teatru „O noapte furtunoasă”, „Comedie din greșeală” și „Punct. Și de la capăt”.
Teatrul EXCELSIOR, singurul teatru din București dedicat adolescenților și tinerilor adulți, pregătește a patra premieră a stagiunii 2024-2025: OLEANNA de David Mamet, în regia lui Mădălin Hîncu. Actorii Marius Turdeanu și Ioana Niculae vor da viață celor două personaje ale acestei drame psihologice, oferind tinerilor din capitală o experiență teatrală care îi va ține în suspans, punând sub lupă tensiunile subtile dintre putere, educație și manipulare.
ProTicket încheie octombrie cu comedii și spectacole care îți vor face toamna mai frumoasă10/2/2024 ProTicket, liderul în producția de teatru privat din România, continuă să surprindă publicul cu o serie de spectacole captivante în ultima săptămână a lunii octombrie. În perioada 21-27 octombrie 2024, iubitorii de teatru vor avea ocazia să se bucure de comedii savuroase și reprezentări de excepție în orașe din întreaga țară.
|
Tudor SicomasJurnalist teatral si critic de arta (si aici includ cam orice tine de acest domeniu, al frumosului, al esteticului: opera, balet, dans contemporan, pictura, muzee, manifestari artistice de tot soiul si de toate genurile). Am absolvit UNATC „I.L. Caragiale”, din Bucuresti, Facultatea de Teatru, Departamentul Teatrologie, Management cultural, Jurnalism teatral. Stiu, suna pompos. Si chiar si e, caci aici am invatat cam tot ce stiu acum – critica comparata, istoria teatrului romanesc, istoria teatrului universal si inca multe multe altele. Archives
July 2025
Categories |
RSS Feed