Ce frumos e când pleci de la teatru cu un sentiment de bucurie, de împlinire că ai văzut un spectacol de suflet, bine gândit, bine construit, cu actrițe talentate, frumoase, bucuroase de a fi pe scenă! Și ce bine e când vezi că este reluat și reintrodus în stagiune un spectacol bun, foarte bun chiar, o comedie realizată “cu cap”, cu idei regizorale reușite pe care protagonistele le exploatează din plin, personalizându-și și apropiindu-și personajele. “Opt femei”. Despre acest spectacol vorbesc aici și acum. O inspirată montare a comediei polițiste de Robert Thomas, semnată de Andreas Merz-Raykov și care a avut premiera în urmă cu 7 ani cu un succes răsunător la public. Și nici nu aveam cum să fie altfel cu așa o distribuție, într-o asemenea frumoasă și detaliată scenografie semnată de Alexandra Mâzgăreanu și cu superba muzică originală a lui Cári Tibor pe versurile simpatice ale lui Andrei Huțuleac.
0 Comments
Trupa de teatru AGIR - ImpACT ART vă propune comedia “Aventuri în pijamale”, o adaptare după hitul comicului de bulevard al anilor `80, comedia „Pijamale” de Mawby Green și Ed Feilbert, care este la bază o farsă franțuzească de Jean de Letraz, „Moumou”. Un comic debordant, o comedie plină de viață, cu niște încurcături spectaculoase, niște personaje hilare, totul strâns într-un spectacol cu ritm, aceasta este rețeta sigură a succesului.
Legile sunt făcute ca să fie încălcate. Întrebare? Afirmație? Depinde de legi. Depinde de consecințe. Mulți autori și dramaturgi au exploatat teme care opun datoriei legale propria morală au sentimente. Mulți au vorbit în operele lor despre putere și abuzul ei, despre religie și habotnicie, despre bigotism și iertare. Puțini au făcut-o, însă, așa cum a reușit Shakespeare într-una din cele mai interesante creații sale, o piesă “problematică”, așa cum o numesc mulți specialiști, un text aflat la granița dintre comedie și tragedie.
Pe 1 iunie, mi-am ascultat și respectat copilul din mine care a vrut să se bucure sincer și fără profunzimi prea mari de un spectacol încântător, fermecător, plin de umor (hai că fac și rime!), fără filosofii pretențioase, dar totuși cu diverse momente în care cazi puțin pe gânduri. Am vrut să mă răsfăț cu un policier amuzant, inteligent și am reușit pentru că “Azilul de moarte” de la Bulandra exact asta e - o comedie polițistă foarte reușită, un text bine croit, cu personaje credibile, frumos conturate de condeiul lui Georges Contamin. Dar este, în același timp, un spectacol de comedie excelent montat, în stilul binecunoscut al lui Alexandru Dabija, conținând acea doză de ironie și sarcasm, observându-se desigur și lucrul în detaliu cu fiecare actor și construcția coerentă a spectacolului, aspecte tipice montărilor lui Dabija.
|
Tudor SicomasJurnalist teatral si critic de arta (si aici includ cam orice tine de acest domeniu, al frumosului, al esteticului: opera, balet, dans contemporan, pictura, muzee, manifestari artistice de tot soiul si de toate genurile). Am absolvit UNATC „I.L. Caragiale”, din Bucuresti, Facultatea de Teatru, Departamentul Teatrologie, Management cultural, Jurnalism teatral. Stiu, suna pompos. Si chiar si e, caci aici am invatat cam tot ce stiu acum – critica comparata, istoria teatrului romanesc, istoria teatrului universal si inca multe multe altele. Archives
August 2024
Categories |