|
Musicalul și opereta sunt două dintre cele mai complexe și mai apreciate genuri teatral-muzicale, atât în lume, cât și în România. În special opereta are o frumoasă istorie în țara noastră, numărând interpreți de seamă care au pus bazele instituției și care au pășit pe scena acesteia: Ion Dacian, Cleopatra Melidoneanu, Vali Niculescu, George Hazgan, Nae Roman, Dorin Teodorescu, George Pănescu, Tiberiu Simionescu și mulți, mulți alții. În 2005, Teatrul de Operetă „Ion Dacian” a devenit Teatrul Național de Operetă „Ion Dacian”, ulterior adăugându-i-se și „Musical” în titlu datorită titlurilor din ce în ce mai numeroase și mai de succes din cadrul acestui gen. Astfel, soliștii operetei au început să fie distribuiți și în spectacolele de musical, unii dintre ei clădindu-și și dezvoltându-și cariera și pasiunea în această zonă mai specială (și, după părerea mea, mai dificilă). Unul dintre aceștia care a ajuns, în ultimul timp, o adevărată stea a genului în România, este șarmantul, carismaticul și foarte talentatul tenor Florin Budnaru. Astăzi, vă propun o incursiune în lumea musicalului alături de unul dintre cei mai iubiți și admirați soliști ai Teatrului Național de Operetă și Musical „Ion Dacian”. Vă invit să descoperiți un om deschis, cald, generos, sincer care și-a dedicat și își dedică viața musicalului și pe care îl puteți aplauda în spectacole precum „Rebecca”, „Meșterul Manole”, „Jack, între dragoste și nebunie”, „Bonjour, Bonne nuit, Paris”, „My Fair Lady”, „Kiss me, Kate!”, dar și în cea mai recentă premieră a teatrului, „Musical Evolution”, un spectacol deosebit conceput de Relu Dobrin și care a încheiat triumfal ediția din acest an a Festivalului „Ion Dacian”.
0 Comments
|
Tudor Sicomaș
Jurnalist teatral si critic de arta (si aici includ cam orice tine de acest domeniu, al frumosului, al esteticului: opera, balet, dans contemporan, pictura, muzee, manifestari artistice de tot soiul si de toate genurile). Am absolvit UNATC „I.L. Caragiale”, din Bucuresti, Facultatea de Teatru, Departamentul Teatrologie, Management cultural, Jurnalism teatral. Stiu, suna pompos. Si chiar si e, caci aici am invatat cam tot ce stiu acum – critica comparata, istoria teatrului romanesc, istoria teatrului universal si inca multe multe altele. Archives
May 2025
Categories |